Verkeersouders

Onze school heeft verschillende verkeersouders.

De verkeersouders maken zich sterk voor de verbetering van de verkeersveiligheid rondom de school.
Dit houdt o.a. in dat we ons bezighouden met het veilig parkeren bij school, om de kans op ongelukken te beperken. Over het parkeren bij school is een folder ontwikkeld. Deze folder staat ook op deze website. Het is belangrijk dat elke ouder en ook andere betrokkenen (oppas, opa en/of oma etc.), die de kinderen met de auto komen halen, op de hoogte zijn van het parkeerbeleid rondom school en deze folder dus goed lezen.
Enkele keren per jaar wordt er door de verkeersouders een actie gehouden om het op een goede manier parkeren onder de aandacht te brengen.

Naast het parkeren, wordt er ook aandacht besteed aan de verbetering van de verkeerssituatie rondom school. Er is o.a. een actie gehouden met betrekking tot de 30 km zone en er is contact met de politie om “gevaarlijke” verkeerspunten onder de aandacht te brengen.
Ook onderhouden wij contacten met de gemeenten en VVN en natuurlijk, niet in de laatste plaats, met de school zelf.

Wat wij vooral belangrijk vinden is dat ouders met ons meedenken over de verkeersveiligheid rondom school. Mocht u een opmerking hierover hebben, gevaarlijke situaties signaleren of een (bijna) ongeluk willen melden, dan kunt u ons mailen ([email protected]). Wij zullen dan beoordelen of we hierop actie moeten ondernemen of eventueel de wijkagent moeten inschakelen.